Death Stranding 2 za bardzo podobało się testerom. Kojima postanowił to zmienić


Death Stranding 2 za bardzo podobało się testerom. Kojima postanowił to zmienić

W świecie gier wideo rzadko zdarza się (w sumie, nigdy), by twórca zdecydował się radykalnie zmienić swój projekt, ponieważ był... zbyt pozytywnie oceniany. Jednak Hideo Kojima słynie ze swojego niekonwencjonalnego podejścia i właśnie zdecydował się na taki ruch podczas prac nad Death Stranding 2: On the Beach, kontynuacją jednej z najbardziej unikalnych gier ostatnich lat.

Według informacji ujawnionych przez Yoanna Lemoine’a (Woodkid), kompozytora muzyki do drugiej części Death Stranding, w połowie procesu deweloperskiego doszło do niespodziewanego zwrotu akcji. W rozmowie z Kojimą usłyszał on: „Mamy problem… Gra została przetestowana przez graczy i wyniki są… zbyt dobre”.

Kojima wyjaśnił swoją decyzję w sposób typowy dla artysty, który bardziej niż oklaski ceni refleksję i emocjonalne poruszenie.

Zbyt lubiana? Czas na zmiany

Kojima wyjaśnił swoją decyzję w sposób typowy dla artysty, który bardziej niż oklaski ceni refleksję i emocjonalne poruszenie. „Jeśli wszyscy to lubią, to znaczy, że to zbyt konwencjonalne. Zbyt łatwe do przyswojenia. A ja tego nie chcę” – miał powiedzieć twórca.

Według Lemoine’a, zmiany objęły „kluczowe elementy” scenariusza. Kojima chciał, by gra budziła mieszane uczucia, była polaryzująca i emocjonalnie intensywna, zamiast po prostu „dobra”. „Chcę, żeby ludzie pokochali coś, czego na początku nie rozumieli lub wręcz nie lubili. Bo tylko wtedy miłość do tego jest autentyczna” – dodał Kojima.

Artystyczne ryzyko ponad masowy sukces

Kojima po raz kolejny udowadnia, że nie lubi iść łatwą drogą. Nie zależy mu na masowym zachwycie czy sprzedaży napędzanej pozytywnymi recenzjami. W centrum jego filozofii twórczej stoi eksperyment i przesuwanie granic, nawet jeśli oznacza to narażenie się na krytykę.

To odważne podejście przypomina bardziej art-house'owe kino niż mainstreamowy game design, co jednak nie dziwi, biorąc pod uwagę dotychczasowy dorobek Japończyka, w tym takie produkcje jak „Metal Gear Solid” czy pierwszy „Death Stranding”.

Premiera już wkrótce

Death Stranding 2: On the Beach ma zadebiutować 26 czerwca 2025 roku i już teraz budzi ogromne emocje. Oczekiwania są wysokie, nie tylko z powodu fabuły czy oprawy audiowizualnej, ale również dzięki temu, że Kojima po raz kolejny stawia sztukę ponad wygodę. Czy ryzyko się opłaci? Przekonamy się już wkrótce. 

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Death Stranding 2 za bardzo podobało się testerom. Kojima postanowił to zmienić
 0