Nintendo Switch 2 zaskakuje specyfikacją i wydajnością


Nintendo Switch 2 zaskakuje specyfikacją i wydajnością

Po miesiącach spekulacji Nintendo wreszcie oficjalnie zaprezentowało swoją nową konsolę – Nintendo Switch 2. Wczorajsza prezentacja w ramach Nintendo Direct przyniosła wiele nowych informacji na temat sprzętu, jego funkcji oraz pierwszych gier. Choć urządzenie zapowiada się obiecująco, wciąż pozostaje kilka pytań dotyczących jego możliwości, zwłaszcza w kontekście obsługi technologii NVIDIA DLSS.

Switch 2, zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, jest oparty na technologii NVIDIA, co sugeruje potencjalne wsparcie dla DLSS – zaawansowanego upscalera obrazu, który pozwala na poprawę jakości wizualnej gier bez znaczącego obciążenia sprzętu. Jednak analiza materiałów zaprezentowanych podczas Directa wskazuje, iż na razie nie widać śladów jego implementacji. Eksperci z Digital Foundry, którzy przeanalizowali pokazane fragmenty rozgrywki, zwracają uwagę, że w zaprezentowanych tytułach brakuje wyraźnych oznak korzystania z tego narzędzia, co może oznaczać, że nie został zaimplementowany w wersjach gier, które pokazano.

Nintendo Switch 2 bez DLSS i antyaliasingu?

Ciekawym spostrzeżeniem jest również brak antyaliasingu w większości pokazanych tytułów. Wyjątkiem wydaje się być Metroid Prime 4: Beyond, ale inne propozycje od Nintendo zdają się kontynuować trend minimalizowania technik wygładzania krawędzi.

Ciekawym spostrzeżeniem jest również brak antyaliasingu w większości pokazanych tytułów.

Analiza techniczna ujawnia również pierwsze informacje dotyczące rozdzielczości i wydajności poszczególnych gier. Nowa odsłona Mario Kart World działa w rozdzielczości 1440p przy 60 klatkach na sekundę, podobnie jak The Legend of Zelda: Breath of the Wild i Tears of the Kingdom. Z kolei Donkey Kong Bananza utrzymuje 1080p i 60 FPS, a nowy tytuł The Duskbloods działa w 1080p, ale z ograniczeniem do 30 FPS.

Najwięcej emocji budzą jednak porty gier od zewnętrznych deweloperów, które mogą pokazać rzeczywiste możliwości Switcha 2 w porównaniu do innych konsol. Cyberpunk 2077 działa w zakresie rozdzielczości od 540p do 1080p przy 30 FPS, oferując jednak lepszą jakość obrazu niż na starszych konsolach. Final Fantasy VII Remake Intergrade również osiąga 1080p i 30 FPS, a jego oprawa wizualna przewyższa to, co oferował standardowy PlayStation 4, choć eksperci zauważyli pewne problemy z płynnością animacji.

Wszystkie te dane sugerują, iż Nintendo Switch 2 pod względem wydajności rzeczywiście mieści się w przedziale mocy PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro. Jest jednak jasne, że potencjał konsoli będzie w pełni wykorzystywany dopiero w przyszłych produkcjach, które pojawią się po jego premierze.

Poza kwestiami związanymi z wydajnością oraz grafiką, w trakcie prezentacji ujawniono kilka innych interesujących szczegółów. Nintendo Switch 2 zaoferuje ekran obsługujący 120 FPS oraz technologię HDR, co powinno pozytywnie wpłynąć na jakość obrazu w grach. Nowe Joy-Cony 2 również przynoszą kilka usprawnień, choć na szczegóły dotyczące ich funkcji przyjdzie jeszcze poczekać.

Nintendo potwierdziło, że nowa konsola trafi na rynek już 5 czerwca tego roku. Pozostaje teraz czekać na kolejne informacje oraz pierwsze testy, które pokażą, jak naprawdę prezentuje się nowa generacja przenośnego grania od Nintendo.

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

Nintendo Switch 2 zaskakuje specyfikacją i wydajnością
 0