YouTube zwiększył wysiłki, by walczyć z użytkownikami korzystającymi z aplikacji blokujących reklamy. Platforma „podjęła globalne wysiłki”, aby zachęcić tę grupę do zezwolenia na reklamy lub wypróbowania YouTube Premium, mówi menedżer ds. komunikacji YouTube Christopher Lawton w oświadczeniu przekazanym serwisowi The Verge.
YouTube uniemożliwia oglądanie filmów użytkownikom korzystającym z blockerów reklam
YouTube od dawna podejmuje wysiłki, żeby użytkownicy platformy przestali korzystać z ad blocków i zgodzili się na wyświetlanie reklam podczas seansów. Początkowo stosowano zwykłe, niezobowiązujące prośby, aczkolwiek od pewnego czasu YT zaczął blokować materiały osobom, które mają włączone narzędzia do blokowania reklam, a praktyka giganta dotarła też do Polski. Oznacza to, że mając taki program po prostu nie zobaczymy danego filmu, jednak społeczność próbuje różnych opcji obejścia tej blokady.
YouTube zakazał korzystania z blockerów reklam na całym świecie. W związku z tym rośnie liczba użytkowników blokujących reklamy, którzy nie mogą oglądać filmów na popularnej platformie.

YouTube potwierdził, że już w czerwcu uniemożliwiał oglądanie filmów użytkownikom z aktywnymi blockerami, ale przedstawiciel firmy określił to wówczas jako „mały eksperyment na skalę światową”. Teraz YouTube rozszerzył to działanie. W ciągu ostatnich kilku tygodni coraz więcej użytkowników z zainstalowanymi programami blokującymi reklamy nie mogło oglądać treści w YouTube i widać, iż takich ludzi tylko przybywa.
Lawton utrzymuje, że „stosowanie narzędzi blokujących reklamy” narusza warunki korzystania z platformy, dodając, że „reklamy wspierają zróżnicowany ekosystem twórców na całym świecie i umożliwiają miliardom ludzi dostęp do ich ulubionych treści w YouTube”.
Przemyślane działanie mające na celu zwiększenie przychodów z opcji Premium
YouTube wprowadził w tym roku kilka zmian w sposobie działania reklam na swojej platformie. W maju firma dodała do swojej aplikacji telewizyjnej 30-sekundowe reklamy niemożliwe do pominięcia, a później zaczęła eksperymentować z dłuższymi, ale rzadszymi przerwami na reklamę również apce na telewizory. Platforma, blokując materiały liczy, że zwiększy się liczba subskrybentów YouTube Premium. Ciekawe czy ten plan się powiedzie?
Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!
Pokaż / Dodaj komentarze do:
YouTube z zakazem używania aplikacji blokujących reklamy na całym świecie