ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga


ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga

Test ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme: platforma testowa oraz metodologia

Wszystkie testy ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Ponadto, każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o ustawieniach szczegółowości grafiki. Wyjaśniając jeszcze kwestię sterowników dla poszczególnych kart graficznych, to w przypadku gier Battlefield V, Far Cry 5, Just Cause 4 oraz World of Tanks były to GeForce Game Ready Driver 417.35 (za wyjątkiem GeForce RTX 2060, wymagających nowszych 417.54) oraz Radeon Software Adrenalin Edition 18.12.2. Reguły dotyczące pozostałych produkcji opisuje z kolei poniższa lista:

  • GeForce Game Ready Driver 417.54 dla akceleratorów GeForce RTX 2060,
  • GeForce Game Ready Driver 416.34 dla kart graficznych GeForce RTX 2070,
  • GeForce Game Ready Driver 411.51 dla pozostałych akceleratorów NVIDII,
  • Radeon Software Adrenalin Edition 18.12.2 dla kart graficznych od AMD.

Z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej niektórych modeli, byłem zmuszony w ich przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur, według następujących zasad:

  • GeForce GTX 1060 3 GB: Battlefield V @ Low (w trybie DX 11 @ High), Rise of the Tomb Raider @ Low (w trybie DX 11 @ High), Watch Dogs 2 @ Low;
  • GeForce GTX 1060 6 GB GDDR5X: Rise of the Tomb Raider @ High;
  • GeForce RTX 2060: Battlefield V @ High (tylko 2160p), Rise of the Tomb Raider @ High (tylko 1440p i 2160p);
  • Radeon RX 570 4 GB: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium.

Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie ustawienia są wysoce nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.

Ustawienia platformy były następujące:

  • taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
  • nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)

Ważne: Serwis ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU oraz VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych, mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!

Platforma testowa

ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz
ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga ASUS PRIME Z370-A
ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15
ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga ADATA SP900 128 GB
ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga Seagate Barracuda 7200.12 1 TB
ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga Enermax Platimax 1350 W
ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga Antec Twelve Hundred V3
ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga Scythe Mugen MAX

Spodobało Ci się? Podziel się ze znajomymi!

Pokaż / Dodaj komentarze do:

ZOTAC GAMING GeForce RTX 2080 AMP Extreme. Test wydajnego Turinga
 0